Toppen af siden

28-10-2011

Ny fungerende CFO for Vattenfall udnævnt

Dag Andresen forlader Vattenfall, og Peter Smink er udpeget til ny fungerende CFO.

Peter Smink er udpeget til ny fungerende CFO for Vattenfall fra d. 28. oktober 2011. Den nuværende CFO, Dag Andresen, forlader Vattenfall.

- Dag Andresen har gjort et stort og meget værdsat arbejde med at centralisere, koordinere og effektivisere Vattenfalls CFO-funktion i en periode, der var vigtig for Vattenfall, siger Øystein Løseth, Vattenfalls administrerende direktør og koncernchef.

- Jeg vil rette en tak til Dag Andresen for hans lederskab og loyale arbejde for Vattenfall. Nu er Vattenfall i en anden situation og det er derfor besluttet, at søge en CFO med en anden profil, slutter Øystein Løseth.

Dag Andresen har været CFO i Vattenfall siden 1. oktober 2008. Han modtager i forbindelse med, at han forlader Vattenfall en kompensation i overensstemmelse med de gældende aftaler og retningslinjer, som svarer til løn i en seks måneders opsigelsesperiode, samt en fratrædelsesgodtgørelse, der svarer til maksimalt 18 måneders løn. Fratrædelsesgodtgørelsen udbetales månedsvis. I disse udbetalinger fraregnes det som oppebæres i løn, eller andet tilsvarende vederlag i godtgørelsesperioden.

- Vattenfall er en af de mest spændende virksomheder, man kan arbejde i. Jeg er taknemmelig for at have fået muligheden for at være med og bidrage til et mere sammenhængende og effektivt Vattenfall, siger Dag Andresen.

Peter Smink er i dag Head of Group Finance i Vattenfall AB. Han har arbejdet i Nuon/Vattenfall siden 2001, bl.a. som CFO og medlem af direktionen i Nuon Energy. Han fortsætter i denne funktion.

Vattenfall har påbegyndt processen med at rekruttere en ny CFO.

Gå direkte til::Toppen af siden Søg Hovedmenu undermenu metamenu Toppen af siden

Senest opdateret
03-10-2013